Inloggen
Winkelmandje

Ruilen & Retourneren

Weet je zeker dat je een einde wilt maken aan je sportdoel? Vooruit, we zijn de moeilijkste niet. (Maar lees wel even onze retourvoorwaarden). Het is mogelijk om een artikel dat je bij ons in de webshop hebt gekocht of via een partner platform te retourneren via onderstaande formulieren.

Retourneren via de webshop
Je kunt je bestelling binnen 50 dagen na levering als retour of ruilen aanmelden als je jouw artikel bij de webshop hebt gekocht. We vragen je het retourformulier zo volledig mogelijk in te vullen om je een passende oplossing te bieden.


Retourneren marketplaces
Heb je een order geplaatst via Decathlon, Kruidvat of Mediamarkt en wil je deze als retour aanmelden? Dat kan. We vragen je het retourformulier zo volledig mogelijk in te vullen om je een passende oplossing te bieden.



Zakelijke verkopen

Voor zakelijke verkopen, dus aankopen gedaan door jou als afnemer die handelt in het kader van de uitoefening van een beroep of bedrijf, inclusief de afnemer die handelt in opdracht van een bedrijf of beroepsmakelaar, geldt geen herroepingsrecht of wettelijke bedenktijd.

Particuliere verkopen

Particuliere klanten genieten van 50 dagen gratis ruilen en retourneren. Hier zijn wel een aantal voorwaarden aan verbonden:

- Kosten van de verzendopties kunnen niet geretourneerd worden
- De kosten voor een montagedienst kunnen niet geretourneerd worden
- Indien je een retour aanmeldt voor een toestel dat gemonteerd is en waar de verpakking van ontbreekt, moet onze technische dienst dit toestel afhalen of direct meenemen. Hier geldt geen gratis retourneren voor. De kosten hiervoor bedragen €149,50, ongeacht de prijs van het toestel. Het is ook mogelijk om het toestel zelf te retourneren, dan vervallen deze kosten.
- Bestellingen bij onze Fitwinkels kunnen niet bij Fitwinkel.nl geretourneerd worden. Ook hanteren zij andere retourvoorwaarden. Vraag in jouw Fitwinkel naar de voorwaarden.
- Gratis retourneren geldt niet wanneer er misbruik wordt gemaakt van onze gunstige voorwaarden. Hierbij kun je denken aan het bestellen van de maten M, L en XL van hetzelfde product waarbij je op voorhand weet dat er 2 maten teruggestuurd gaan worden. 
- Artikelen die om redenen van gezondheidsbescherming en hygiëne niet retour mogen, zoals eiwitten, kunnen niet geretourneerd worden.  

Wanneer wordt er een waardevermindering in rekening gebracht?

Indien het product niet in de originele staat wordt geretourneerd. De verantwoording voor de retourzending ligt bij jou als klant. De waardevermindering kan ontstaan door de onderstaande factoren:

1. Het product is niet geretourneerd in de originele verpakking.
2. Het product is beschadigd.
3. Het product wordt incompleet geretourneerd.
4. Een artikel mag thuis uitgeprobeerd worden, maar niet in gebruik worden genomen. Indien het in gebruik genomen wordt, brengen wij de waardevermindering in rekening.

Het retourproces

Het retourproces bestaat uit de volgende stappen:

1. Je meldt jouw retour via deze pagina aan.
2. Je ontvangt binnen 24 uur de retourinstructies.
3. Je brengt de retour naar het dichtstbijzijnde PostNL pakketpunt.
4. Wij ontvangen jouw retour en controleren of deze in goede staat is.
5. Wij verwerken jouw retour en storten jouw geld terug of ruilen jouw bestelling (dit duurt 2-5 werkdagen).

Ruilen

Wil je jouw bestelling ruilen? Geef aan in het opmerkingenveld welk product je retourneert en welk product je graag ontvangt. Let hierbij goed op dat het duidelijk is welke maat, kleur etc. je wenst te ontvangen. Is het gewenste artikel duurder dan jouw huidige product, dan krijg je van ons een nieuwe orderbevestiging. Zodra het verschil is voldaan, gaan wij direct over tot verzending.

Wil je ruilen voor een goedkoper product? Wij zullen dan het verschil in bedrag binnen 2-5 werkdagen terugstorten en zullen bij binnenkomst van jouw retour meteen het gewenste product verzenden.

Geld terug ontvangen

Wil je liever jouw geld terug? Dat kan natuurlijk. Indien je een online betaalmethode hebt geselecteerd, onder rembours hebt betaald of vooraf heeft betaald, krijg je jouw geld binnen 2-5 werkdagen terug op jouw rekening.

Klarna
Indien je hebt betaald via Klarna, krijg je binnen 2-5 werkdagen jouw geld terug van Klarna. Heb je nog niet betaald? Wij zullen dan Klarna op de hoogte brengen. Zorg er in dit geval wel voor dat het product ruim binnen de betalingstermijn van Klarna geretourneerd is. Je hebt bij ons 50 dagen retourtermijn. Dit betekent dan ook als voorbeeld wanneer je met Klarna hebt betaald, je na 49 dagen jouw bestelling terug kunt sturen. Echter moet je in dat geval de factuur van Klarna al wel betaald hebben (binnen 30 dagen). Je krijgt het geld dan van ons teruggestort.


Zware producten retourneren of ruilen

Heb je een fitnessapparaat of zwaar product boven de 31,5 kg dat je wilt retourneren? Je kunt dan gebruik maken van onze ophaalservice. Indien je jouw pakket graag wilt laten afhalen, kun je een e-mail sturen naar retouren@fitwinkel.nl.

Bij het afhalen van zware pakketten boven de 31,5 kg gelden dezelfde voorwaarden als bij de aflevering van deze pakketten. Deze bestelling halen wij af bij de eerste drempel van het pand waarin je woont. Als je woonachtig bent in een appartement, wordt de bestelling afgehaald bij de ingang van het pand en niet bij de voordeur van jouw eigen appartement.

Heb je een product van 31,5 kg of zwaarder en ontbreekt de originele verpakking, dan is afhalen alleen mogelijk wanneer onze technische dienst langskomt. De kosten hiervoor bedragen €149,50. Het is natuurlijk ook mogelijk om het product bij ons distributiecentrum af te leveren, dan vervallen deze kosten. Ons advies is dus om de verpakking, ook van een gemonteerd toestel, te behouden.


Verkeerd artikel

Onze excuses voor het ongemak. Wij zorgen zo snel mogelijk voor een oplossing. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via klantenservice@fitwinkel.nl.

Bestelling is defect of heeft een storing

Is jouw bestelling defect/beschadigd bij ontvangst of heeft jouw apparaat na 50 dagen problemen? Dan heb je vaak nog garantie. Je hebt altijd minimaal 1 jaar garantie op fabrieksfouten en op fitnessapparatuur kan dit zelfs tot 3 jaar zijn. Als je nog garantie hebt, kun je contact opnemen met onze service afdeling via www.reparatiefit.nl. Zij zullen zorg dragen voor de afhandeling van jouw klacht.

Retourneren aan de deur

Moet je een artikel retourneren en wordt er een ander pakket afgeleverd thuis? Dan kun je het artikel wat geretourneerd moet worden meegeven aan de pakketbezorgers van PostNL. Dit scheelt je tijd om het pakket naar een PostNL afhaalpunt te brengen. Meld het pakket wel van te voren aan en voorzie het pakket van een geldig retouradres alvorens je het meegeeft aan de pakketbezorger.


Montageorders

Producten die besteld zijn met montage kunnen binnen 50 dagen worden geruild of geretourneerd. Indien een product wordt omgeruild en het nieuwe product moet opnieuw geïnstalleerd worden, dan worden hiervoor opnieuw montagekosten gerekend (normale tarief). Mocht de bestelling retour komen en vindt er geen omruiling plaats? Dan worden de montagekosten niet vergoed.

Indien een retour wordt aangemeld voor een toestel dat gemonteerd is en waar de verpakking van ontbreekt, moet onze technische dienst dit toestel afhalen of direct meenemen. Hier geldt geen gratis retourneren voor. De kosten hiervoor bedragen €149,50, ongeacht de prijs van het toestel. Het is natuurlijk ook mogelijk om het toestel zelf te retourneren, dan vervallen deze kosten. Ons advies is dus om de verpakking, ook van een gemonteerd toestel, te behouden.


* Verplichte velden

Winkelmandje

Wis filters

Filter

&nspb;

Annuleren
Bevestigen