Inloggen
Winkelmandje
Prijs
tot
Prijs filteren
Voorraad
Categorieën
Merken
Type product
Filter
Weergave:
Sorteren:
Empose Nutrition Creatine Poeder - Creatine Monohydraat - 500 gr

Empose Nutrition Creatine Poeder - Creatine Monohydraat - 500 gr

Voor 21:00 uur besteld, vandaag verstuurd*
  • 100% zuiver creatine
  • Gemicroniseerd poeder
  • Voor kracht- en duursporters
39,95 -13% 34,95
QNT Creatine Monohydrate - 200 Tabs

QNT Creatine Monohydrate - 200 Tabs

Tijdelijk niet leverbaar, wellicht voorradig in de Fitwinkels. Bel een vestiging voor de actuele voorraad
  • Voor kracht en explosiviteit
  • Met 3 aminozuren
  • 200 Tabletten
19,95
QNT Creatine Monohydrate - 800 gr

QNT Creatine Monohydrate - 800 gr

Tijdelijk niet leverbaar, wellicht voorradig in de Fitwinkels. Bel een vestiging voor de actuele voorraad
  • Voor kracht en explosiviteit
  • Met 3 aminozuren
  • Inhoud: 800 gr
39,95
QNT Creatine Monohydrate Pure - 300 gram

QNT Creatine Monohydrate Pure - 300 gram

Tijdelijk niet leverbaar, wellicht voorradig in de Fitwinkels. Bel een vestiging voor de actuele voorraad
  • Voor kracht en explosiviteit
  • Met 3 aminozuren
  • Inhoud: 300 gr
21,95
QNT H.M.B. - 250mg - 120 caps

QNT H.M.B. - 250mg - 120 caps

Tijdelijk niet leverbaar, wellicht voorradig in de Fitwinkels. Bel een vestiging voor de actuele voorraad
  • Voor spiergroei en -herstel
  • Bevat creatine
  • 120 Capsules
21,00
Weergave:
Sorteren:
Filter

Creatine Creatine is een natuurlijke voedingsstof van dierlijke oorsprong die door de lever, de alvleesklier en de nieren endogeen wordt gesynthetiseerd uit aminozuren zoals glycine, arginine en methionine. Deze verbinding kan ook via de voeding worden verkregen, aangezien zij in vlees en vis wordt aangetroffen.

De voedingsstof komt in vrije of gefosforyleerde vorm in het organisme voor en is, onder de positieve effecten, voordelen en weldaden van creatine, een belangrijk energiereservoir dat het samentrekken van de spieren bevordert, aangezien ongeveer 95% van de verbinding in de skeletspieren wordt opgeslagen.

Creatine: waarvoor wordt het gebruikt?

Voordat je creatine gaat gebruiken, is het belangrijk te begrijpen waar het voor dient en wat de voordelen ervan zijn.
Creatine is een amine die in de nieren, de lever en de alvleesklier wordt aangemaakt door aminozuren als glycine en arginine, en wordt ook aangetroffen in onder meer rood vlees en vis (tonijn, zalm en kabeljauw). Ongeveer 95% van alle creatine in het lichaam wordt opgeslagen in de skeletspieren, zodat de belangrijkste functie ervan verband houdt met het omzettingsproces binnen de cellen, in fosfocreatine, om als energiereserve in de spieren te dienen. Net als BCAA en wei-eiwit is creatine een van de meest gewilde supplementen bij sporters die hun fysieke prestaties tijdens trainingen willen verbeteren, vooral bij intensieve en kortdurende sporten, omdat het een ergogeen voedingsmiddel is dat vermoeidheid vermindert en spierkracht en -kracht verhoogt. Creatine heeft ook positieve effecten aangetoond buiten de training, bij de behandeling van dystrofieën, sarcopenie, tumoren, diabetes, depressie en cerebrale en cognitieve functies.

Voordelen van creatine bij de training

Bekijk de voordelen van creatine in de training! Onthoud dat supplementen altijd moeten worden ingenomen met een evenwichtige voeding die door een voedingsdeskundige is geëvalueerd.
1. Creatine in pre-training
Creatine kan, wanneer het vóór de training wordt ingenomen, atleten en beoefenaars van lichamelijke activiteiten helpen om betere prestaties te leveren tijdens de training, door energie te leveren en de eiwitsynthese te helpen stimuleren, wat helpt om spiermassa en hypertrofie te vergroten.
2. Creatine na de training
Creatinesupplementen kunnen het herstel na de training verbeteren door blessurepreventie, revalidatie, thermoregulatie en zelfs hulp bij hersenschudding en/of neuroprotectie van het ruggenmerg.
3. Creatine bij de verbetering van de trainingsprestaties
Creatine is biologisch beter beschikbaar voor het lichaam als het wordt toegevoegd. Wanneer dit gebeurt, vindt de atleet het gemakkelijker om te trainen zonder snel vermoeid te raken. Bovendien draagt deze voedingsstof bij tot de retentie van glycogeen, een molecule die vermoeidheid helpt bestrijden. Daarom kan creatine in verband worden gebracht met de verlenging van de duur van lichamelijke activiteiten.
4. Creatine in de toename van kracht
Creatinesupplementen beïnvloeden de toename van kracht door de hoeveelheid creatinefosfaat in de skeletspieren te verhogen. Bovendien bevordert het de ATP-vervanging tijdens inspanningsintervallen, een factor die, samen met de spiereiwitsynthese, bijdraagt tot hypertrofie en krachttoename.
5. Creatine in vetvrije massa toename
Als het gaat om het verkrijgen en behouden van spiermassa, stimuleert creatinesupplementatie, wanneer dit gepaard gaat met regelmatige lichaamsbeweging, de toename van de totale lichaamsmassa en vetvrije massa.
6. Creatine bij spierherstel
De aanwezigheid van creatine in het lichaam stimuleert de proliferatie van satellietcellen, die verantwoordelijk zijn voor de toename van spiervezels, die op hun beurt bijdragen tot spierherstel.
Dit betekent dat de spieren na intense lichamelijke activiteit micro-beschadigingen oplopen, maar omdat de vezels zich aan de vereiste eisen kunnen aanpassen, passen zij zich aan de activiteit aan en worden sterker tijdens het herstel, wat ook bijdraagt tot de toename van de spiermassa.

Wat zijn de soorten creatine?

Creatine wordt onder meer gevonden in de vorm van alkaline, ethyl en gemicroniseerd, waarbij monohydraat het meest wordt gebruikt voor commercialisatie. Er zijn ook poeder-, vloeibare, tablet-, staaf- en gelversies. Ondanks de verschillende soorten verandert de manier waarop je creatine inneemt niets aan de voordelen, alleen de tijd van het effect in het lichaam verschilt.

Hoe neem je creatine

Het is aan te bevelen de supplementatie te nuttigen tijdens de hoofdmaaltijden met koolhydraatrijke voedingsmiddelen, die het transport van creatine naar de spieren bevorderen.

Hoeveel creatine moet ik per dag nemen?

Om alle gezondheidsvoordelen van creatine te benutten, moet je de juiste hoeveelheid innemen, afhankelijk van uw huidige behoeften. De dosis kan variëren naar gelang van de beoefende lichamelijke activiteit en de kenmerken van elk lichaam.
Dat wil zeggen dat, hoewel het aanbevolen gebruik gemiddeld 0,07 g creatine per kilo vetvrije massa bedraagt, medisch advies onontbeerlijk is om de ideale dosering van de supplementatie te beoordelen.

Voor wie is creatine geïndiceerd?

Creatine is vooral bedoeld voor atleten en beoefenaars van lichamelijke activiteiten die energie nodig hebben voor hun dagelijkse training. Suppletie kan echter ook zonder krachttraining gunstig zijn, door de mogelijke verhoging van de spierglycogeenconcentratie en de verbetering van de glycolytische activiteit.
Bovendien tonen studies positieve resultaten aan voor de oudere groep die suppletie combineert met een gezonde voeding en lichaamsbeweging.

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen