Inloggen
Winkelmandje
Prijs
tot
Prijs filteren
Voorraad
Categorieën
Merken
Gebruik
Vorm
Maximaal belastbaar gewicht
Filter
Weergave:
Sorteren:
VirtuFit Opvouwbare Fitness Trampoline met Handvat - Zwart - 100 cm

VirtuFit Opvouwbare Fitness Trampoline met Handvat - Zwart - 100 cm

Tijdelijk niet leverbaar, wellicht voorradig in de Fitwinkels. Bel een vestiging voor de actuele voorraad
  • Vorm: rond
  • Diameter: 100 cm
  • Belastbaar gewicht: 120 kg
99,00
Flow Fitness FT70 Trampoline - 70cm

Flow Fitness FT70 Trampoline - 70cm

Tijdelijk niet leverbaar, wellicht voorradig in de Fitwinkels. Bel een vestiging voor de actuele voorraad
79,95
Hammer Cross Jump Fitnesstrampoline

Hammer Cross Jump Fitnesstrampoline

Voor 21:00 uur besteld, vandaag verstuurd*
  • Ondersteunings hendel
  • Geschikt voor ouderen
  • Met trainingsvideo's
189,95 -6% 179,00
Hammer JumpStep - Fitness Trampoline met Step Board

Hammer JumpStep - Fitness Trampoline met Step Board

Voor 21:00 uur besteld, vandaag verstuurd*
  • Inklapbaar
  • Met step board en T-hendel
  • Inclusief trainingsvideo's
329,95
Weergave:
Sorteren:
Filter

Fitness trampolines Het gebruik van een trampoline voor lichaamsbeweging biedt veel voordelen voor zowel het lichaam als de geest. Trainingen van deze modaliteit zijn zeer populair in sportscholen. Behalve dat ze leuk zijn, verbranden ze veel calorieën, verstevigen ze de onder spieren en helpen ze de buik te versterken. Met andere woorden, trampoline training is een zeer complete oefening.
Om vele redenen kunt je er echter de voorkeur aan geven deze activiteit thuis te doen. Daar heb je een trampoline voor nodig. Dit accessoire is zeer betaalbaar en biedt alle voordelen van een complete fitness activiteit. Als dat jouw doel is, ontdek dan hieronder welke voordelen trampolinespringen in jouw leven kan brengen!

Voordelen van fitness trampoline

Een van de beste redenen om een trampoline te bezitten, zijn de voordelen die hij biedt. De gewrichten van het onderlichaam, waaronder de vele gewrichten van de middenvoet, de enkel, de knie en de heup, worden tijdens de beweging minder belast, waardoor het mogelijk is de cardiovasculaire gezondheid te verbeteren zonder de stress die andere aërobe activiteiten kunnen veroorzaken.
Overslaan heeft verschillende voordelen voor het lichaam, de geest en de gezondheid. Een van de meest voor de hand liggende redenen om te beginnen met skippen is dat het slechts een kleine hoeveelheid van jouw tijd kost om een grote impact op jouw gezondheid te hebben. Studies hebben aangetoond dat 20 minuten trainen op een trampoline hetzelfde is als 30 minuten hardlopen. Hier zijn de top voordelen van springen die je de manier waarop je traint zullen doen heroverwegen. Bekijk ze!

Abdominale Steun
Moe van lange sit-ups? Trampoline springen helpt bij het definiëren en verstevigen van je hele buikspieren. Telkens als je in de lucht springt, moet je lichaam bewegen en buigen zodat je goed op de trampoline kunt neerkomen. Deze spieren worden telkens gebruikt wanneer je moet springen, wat betekent dat je jouw buik snel en met minder inspanning kunt definiëren dan bij standaard buikspieroefeningen.

Bovenbenen
Een trampoline verstevigt niet alleen je core, maar stimuleert ook je dijen, billen en benen bij elke sprong. Consistente spring bewegingen conditioneren je beenspieren snel. Je kunt aan elke sprong meer bewegingen toevoegen, zoals trappen, om de effectiviteit van je training te vergroten. Als je meer weerstand nodig heeft, kunt je gemakkelijk enkelgewichten aan jouw trampoline training toevoegen.

Armen
Trampolinespringen vergt veel armbeweging. Je armen zijn je belangrijkste evenwicht component bij elke sprong. Door jouw armen te roteren, kunt je bij elke sprong een grotere hoogte bereiken, waardoor andere lichaamsdelen door deze low-impact oefening een betere toning krijgen.

Immuunsysteem
Door consequent te bewegen, kunt je beginnen jouw lymfestelsel te versterken. Als je sterker wordt, wordt je immuunsysteem ook sterker. Na verloop van tijd kan de fitness trampoline het vrijkomen van gifstoffen op gang brengen, verontreinigende stoffen verwijderen en het ontgiften bevorderen zonder moeilijke dieet veranderingen of andere verstoringen van jouw routine.

Snelheid
Als je gewend bent om elke dag te gaan hardlopen om jouw hart de workout te geven waar het naar hunkert, kunt je overwegen om te gaan trampolinespringen. In plaats van 1 uur hardlopen kunt je de trampoline ook 40 minuten gebruiken en hetzelfde resultaat bereiken.

Voor gewichtsverlies
Dit is een van de belangrijkste voordelen van deze sport, omdat het bereiken en behouden van een gezond gewicht het hoofddoel is van de meeste volwassenen. Springen werkt op alle spieren van het lichaam; het is een echte full-body workout die de spier-vetverhouding verbetert. Je kunt cellulitis verminderen en snel calorieën verbranden. Overslaan verhoogt jouw stofwisseling en verbetert jouw stofwisselingssnelheid in rust, zodat je nog lang na de training calorieën kunt verbranden. Het zal ook de circulerende niveaus van cholesterol en triglyceriden verlagen.

Fitness trampoline springen is goed voor de cardiovasculaire gezondheid
Bij het woord cardio denken we vaak aan een energieke workout zoals Zumba, waarbij veel wordt gedanst of bewogen. Maar we hebben het over het hart; je levenslijn. Een van de voordelen van trampolinespringen die over het hoofd worden gezien, is dat het je hart sterker kan maken. Het kan het aantal gevallen van hart- en vaatziekten verminderen door de toename van lipiden die samenwerken met eiwitten om vet op cellulair niveau te verwijderen. Het verlaagt de bloeddruk en verhoogt de bloedcirculatie.

Goed voor het evenwicht en de geestelijke gezondheid Dezelfde oefening die endorfine kan vrijmaken en je energie geeft, kan je ook helpen 's nachts beter te slapen. Een van de andere voordelen van trampoline-oefeningen is een verbetering van de mentale prestaties, het helpt de circulatie van zuurstof naar de weefsels, waaronder de hersenen. Trampoline verbetert het evenwicht door de reactie van de hersenen op het binnenoor te versterken. Je werkt niet alleen aan jouw evenwicht, maar versterkt ook jouw kern en verbetert jouw coördinatie.

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen